Згадайте рекламу на вулиці, яка запам’яталася вам найбільше. Що це було? Підсвічений лайтбокс із романтичним сюжетом на вулиці нічного міста? Весела реклама на бігборді заміського шосе? Дотепно піднесена інформація на розтяжках проспектів, яку ви встигли помітити, стоячи в нескінченному “заторі”? Як зробити зовнішню рекламу, щоб вона так впала в око, і нею, можливо навіть, захотілося поділитися зі своїми знайомими? Ефективна зовнішня реклама має свої ознаки, до таких належать:
– Легкість сприйняття. Цікавий, яскравий, дотепний слоган, картинка – це вже половина успіху щитів, штендерів, білбордів, супербордів. Особливо дотепні дизайнери використовують як продовження сюжету зовнішньої реклами елементи довкілля, міського пейзажу, будівель і навіть лінії електропередач, різні дроти. Найкращі маркетингові твори фотографують, викладають у мережі, діляться ними з друзями. Що й казати, для реклами це величезний плюс – добровільне, та ще й безкоштовне поширення інформації.
– Креативність. Маркетингова галузь не стоїть на місці, вона дедалі більше і більше розвивається, для того, щоб реклама ще легше сприймалася, стала цікавішою і дотепнішою. А тому реклама – це ще обов’язково творчість, креатив. З найуспішніших маркетингових ходів останнього часу відзначимо серію перетяжок на міських дорогах, кожна з яких продовжувала думку попередньої. Для пасажирів, які нудьгують у транспорті, що повільно рухається, найкраща розвага – стежити за рекламною історією, що розгортається перед ними.
– Миттєвість сприйняття. Так, реклама на заміських трасах зазвичай легша. При цьому інформація на бігбордах досить схематична, шрифт – великий, кольори – яскраві. Ще б пак, адже на шосе автомобілі не їздять, а “літають”, і рекламісти роблять усе можливе, щоб їхню пропозицію помітили і сприйняли буквально за частки секунд.
Та й міські сюжети зовнішньої реклами зазвичай не вирізняються філософськими висловами і цитатами класиків, адже у рідкісного пішохода знайдеться зайва хвилина для вивчення плакатів і вивісок.
– Естетичність. Так звана “наружка” – це давно не просто інформація на різних носіях, вона є частиною міського ландшафту. Перш ніж розмістити зовнішню рекламу, необхідно ретельно все продумати, врахувати навколишній пейзаж. Вулиці мегаполісів були б зовсім іншими без призматронів, відеоекранів, перетяжок, без виготовлення вивісок у вигляді об’ємних буків. Такі складні конструкції, як дахові установки на фасади будівель, козирки і маркізи – це ще й частина архітектури. А тому така реклама просто зобов’язана бути дуже-дуже-дуже красивою!
– Ненав’язливість. Цілий день то телевізор удома, то радіо в транспорті, то інтернет на роботі, а то й СМС на особистому мобільнику закликають нас щось купити, кудись сходити, скористатися різними послугами. Користувачі вже автоматично пропускають більшу частину рекламної інформації. Грамотне розміщення зовнішньої реклами дає змогу їй не нав’язуватися: не хочеш – не дивись! Але вже якщо на неї звернули увагу, значить – зачепило, значить – цікаво, і, значить – відкладеться, засвоїться в голові.